LES ( Learn Experiments Science)

LES ( Learn Experiments Science)

06.05.2022 798

Proje hakkında

       Fen bilimleri dersini öğrencilerimize sevdirmek, fen dersinin hayatın içinde her alanında var olduğunu hissettirmek, deney ve bilimden ayrı kalmamalarını sağlayabilmek için hazırlanmış bir projedir.

Projemizdeki çalışmalarımız ile amacımız; öğrencilerimizin yaratıcılık ve yenilikçilik, eleştirel düşünme ve problem çözme, iletişim ve işbirliği, üretkenlik ve sorumluluk becerilerini kazandırmak, çevreyi ve canlıları fark ettirmektir.

Aynı zamanda projemiz ders programlarındaki müfredata (hayat bilgisi, sosyal bilgiler, fen bilimleri, Türkçe ) entegre edilerek hazırlanmıştır.

 

Hedeflerimiz

Güneş Sistemi seviyesine uygun yöntemlerle anlatılır. İstenilen bir gezegen seçilerek chatterPix uygulaması kullanılarak özellikleri konuşturularak anlatılır. Origami kullanılması ile kendi yapay uydunu yap uygulaması ile hayal etme becerisi kazanır.

Güneş ve ay tutulması görseller kullanılarak 'Tuttum Seni' adlı ortak hikaye yazma çalışmasına katkıda bulunarak hayal etme, düşüncelerini doğru ifade edebilme, yazma becerisi kazanır.

Destek ve hareket sistemi modeli yapalım. Kesme yapıştırma işlemleri ile kemikler uygun yerlere birleştirilip yaparak yaşayarak iskelet sistemi oluşturulur.

Kemikler çok sert?  Pişmemiş tavuk kemiği alıp sirkeli suda yedi gün beklet şimdi tekrar dene. Fen dersinin hayatımızın içinde yer aldığının farkına varır.

Sindirim sistemi ile ilgili kavramları kullanarak tabu kartlarını web2 aracı kullanarak hazırlar. Gruplar halinde oynayarak sindirim sistemi yapı ve organlarını tanır.

Karbondioksit ı yakala. Solunum sonucumda açığa çıkan CO2 i kireç suyu tarafından tutulması deneyi yaparak solunum sonucunda ortaya çıkan maddeleri fark eder.

Haydi tombalaya gel. Sistemlerimizin yapı ve organlarını tanımak için tombala kartları yaparak oyun tasarlar. (3D yazıcı kullanılarak tasarlanabilir). Oyun zoom da düzenlenen etkinlikle ya da sınıflarda oynanır.

Sabit süratli harekette web2 araçları kullanılarak yol zaman grafiği üzerinde yol, zaman, sürat arasındaki ilişkiyi kavramak, grafik üzerinde göstermeleri ve grafikleri yorumlamaları amaçlanmaktadır.

Maddelerin sınıflandırılması .Oobleck  madde yapımı

Hangimiz Doyduk. Derişik seyreltik, doymuş doymamış aşırı doymuş kavramlarını fark eder. Çözeltiyi derişik veya seyreltik olarak değiştirme yöntemleri uygular.

İletken ve yalıtkan maddeleri ile web2 aracı kullanarak oyun tasarlar.

Şarkımın sesini kıstım. Ses dalgalarının çarptığı engel tarafından tutulmasına sesin soğurulması denir. Sesin soğurulması yumuşak ve gözenekli yüzeylerde daha fazla olur. Sesin soğurulması için kutu düzenleyip müziğin sesini kısabilme çalışması yapar.

Çalışma Süreci

Katılım sağlanmış okullarda proje tanıtımı yapılacak, öğrencilerin dikkatini çekmeye çalışılacaktır. Farklı okullardan öğrenci ekipleri kurularak çalışmalar ortak yürütülecektir. İletişim sosyal medya ve whatsapp aracılığı ile sürekli yapılacaktır. Kasım ayında başlayan projemiz mayıs ayında son bulacaktır. Aylık çalışmalar; webinarlar düzenleyerek ortak karar verilecektir.

 

Beklenen Sonuçlar

Yaparak yasayarak öğrenme

 Fen dersinin hayatın içinde olduğunu farketme

Fen konularını oyunlaştırabilme

Grafikleri yorumlayabilme

Web 2 araçlarını özgün bir şekilde kullanabilme

Web2 araçları ile oyun tasarlayabilme

Farklı okullardan öğrencilerle tanışarak farklı görüş ve fikirlere saygı duyabilme